PROIECT ERASMUS+
“KINDNESS AGAINST CYBER -BULLYING”
nr. de referinta 2020-1-IT02-KA229-079464_3
Începând cu 1 septembrie 2020, timp de 3 ani, Şcoala Gimnazială "Take Ionescu" din Râmnicu-Vâlcea, derulează Proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+ în domeniul scolar - „KINDNESS AGAINST CYBER-BULLYING ”împreună cu urmatoarele scoli:
1. Istituto Comprensivo G.D'Antona, Italia
2. Raseiniu r. Girkalnio pagrindine mokykla, Lituania
3. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Świętego Józefa w Kaszowie”, Polonia
4. HALIL TÜRKKAN ORTAOKULU, Turcia
Proiectul „KINDNESS AGAINST CYBER-BULLYING” se adresează elevilor (în special cei cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani) din cele 5 școlile gimnaziale și părinților acestora, . Vor exista 5 schimburi de elevi pe termen scurt (Italia, România Lituania, Polonia și Turcia) planificate, iar numărul total de participanți care vor lua parte la mobilități este de 20 de elevi (câte 5 elevi/mobilitate ) însoțiți de câte doi profesori în fiecare deplasare.
Pentru cele cinci școli din acest parteneriat, scopul acestui proiect este de a construi contextul formal în care școlile vor coopera pentru a dezvolta un program pe termen lung, abordând astfel problema cyberbullyingului. Această problemă s-a răspândit în mod îngrijorător în rândul elevilor. Scopul nostru este de a avea un impact ridicat nu numai asupra elevilor și a părinților acestora, dar și asupra profesorilor. De asemenea, dorim să evidențiem pericolele bullying-ului.
Obiectivele proiectului:
Pentru a ne atinge obiectivele, vom organiza cinci mobilități pe diferite subiecte:
C1 - Cyberbullying prezent în școlile din Europa – Studii de caz, situația actuală, statistici în școlile implicate. (Italia – noiembrie 2021)
C2 - În ce mod îmi timpul online? - Schimb experiență pentru folosirea internetului și a telefoanelor mobile. (Romania – aprilie 2022)
C3 – Cum pot identifica dacă sunt agresat cibernetic? – Cyberbullying și identificarea manifestărilor. (Lituania, noiembrie 2022)
C4 - Care sunt consecințele cyberbullying-ului atât asupra victimei, cât și asupra agresorului? – consecințe la nivel psihologic, standarde legale și etice adresate activităților online. (Polonia, martie 2023)
C5 - Ce ar trebui să fac când sunt agresat? - Raportarea incidentelor online și a agresiunii cibernetice. (Turcia – mai 2023)
Proiectul se va desfășura în limba engleză.
Perioadele de mobilitate (deplasări în țarile partenere în proiect) pot suferi modificări în funcție de evoluția pandemică.
“KINDNESS AGAINST CYBER -BULLYING”
nr. de referinta 2020-1-IT02-KA229-079464_3
Începând cu 1 septembrie 2020, timp de 3 ani, Şcoala Gimnazială "Take Ionescu" din Râmnicu-Vâlcea, derulează Proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+ în domeniul scolar - „KINDNESS AGAINST CYBER-BULLYING ”împreună cu urmatoarele scoli:
1. Istituto Comprensivo G.D'Antona, Italia
2. Raseiniu r. Girkalnio pagrindine mokykla, Lituania
3. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Świętego Józefa w Kaszowie”, Polonia
4. HALIL TÜRKKAN ORTAOKULU, Turcia
Proiectul „KINDNESS AGAINST CYBER-BULLYING” se adresează elevilor (în special cei cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani) din cele 5 școlile gimnaziale și părinților acestora, . Vor exista 5 schimburi de elevi pe termen scurt (Italia, România Lituania, Polonia și Turcia) planificate, iar numărul total de participanți care vor lua parte la mobilități este de 20 de elevi (câte 5 elevi/mobilitate ) însoțiți de câte doi profesori în fiecare deplasare.
Pentru cele cinci școli din acest parteneriat, scopul acestui proiect este de a construi contextul formal în care școlile vor coopera pentru a dezvolta un program pe termen lung, abordând astfel problema cyberbullyingului. Această problemă s-a răspândit în mod îngrijorător în rândul elevilor. Scopul nostru este de a avea un impact ridicat nu numai asupra elevilor și a părinților acestora, dar și asupra profesorilor. De asemenea, dorim să evidențiem pericolele bullying-ului.
Obiectivele proiectului:
- Reducerea fenomenului de cyberbullying în cei trei ani de proiect;
- Creșterea gradului de conștientizare a grupului nostru țintă;
- Îmbunătățirea capacității părinților de a supraveghea activitatea online a copiilor, prin intermediul un ghid pentru părinți și organizând ateliere de lucru;
- Construirea unei platforme online în care ar trebui raportate incidentele cauzate de cyberbullying, o platformă pe care școlile implicate o va folosi imediat după încheierea proiectului ;
- Creșterea gradului de conștientizare a elevilor noștri cu privire la interculturalitate și îmbunătățirea abilităților lor de comunicare;
- Stimularea creativității elevilor, precum și dezvoltarea gândirii critice;
Pentru a ne atinge obiectivele, vom organiza cinci mobilități pe diferite subiecte:
C1 - Cyberbullying prezent în școlile din Europa – Studii de caz, situația actuală, statistici în școlile implicate. (Italia – noiembrie 2021)
C2 - În ce mod îmi timpul online? - Schimb experiență pentru folosirea internetului și a telefoanelor mobile. (Romania – aprilie 2022)
C3 – Cum pot identifica dacă sunt agresat cibernetic? – Cyberbullying și identificarea manifestărilor. (Lituania, noiembrie 2022)
C4 - Care sunt consecințele cyberbullying-ului atât asupra victimei, cât și asupra agresorului? – consecințe la nivel psihologic, standarde legale și etice adresate activităților online. (Polonia, martie 2023)
C5 - Ce ar trebui să fac când sunt agresat? - Raportarea incidentelor online și a agresiunii cibernetice. (Turcia – mai 2023)
Proiectul se va desfășura în limba engleză.
Perioadele de mobilitate (deplasări în țarile partenere în proiect) pot suferi modificări în funcție de evoluția pandemică.